Niepubliczna Szkoła Podstawowa nr 1 – Kadra

24 września 2024

WYKAZ KADRY PEDAGOGICZNEJ NIEPUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 1

Nauczyciele:

  1. Bednarek – Zych Natalia – język angielski
  2. Broda – Michalska Anna – język hiszpański
  3. Bryndza Ewa – matematyka
  4. Bołdys Urszula – edukacja wczesnoszkolna
  5. Chrzan Dominika – plastyka
  6. Cyran Justyna – język francuski, doradztwo zawodowe
  7. Czech Monika – nauczyciel wspomagający, terapeuta, zintegrowana edukacja wczesnoszkolna
  8. Czernik Izabela – matematyka
  9. Czerwionka Ewa – zintegrowana edukacja wczesnoszkolna
  10. Czyżewska Małgorzata – matematyka, informatyka, technika, przyroda, geografia, biologii
  11. Englert – Kotzian Patrycja – język polski, etyka, filozofia, wychowanie do życia w rodzinie
  12. Flisiak Patrycja – chemia
  13. Foltyn Judyta – matematyka
  14. Głowacka – Bieszczad Karina – muzyka
  15. Harazin Karolina – wychowanie fizyczne
  16. Hulbój-Grzybek Ewelina – język angielski
  17. Janik Renata – nauczyciel wspomagający
  18. Jasińska Elżbieta – historia, edukacja dla bezpieczeństwa, wiedza o społeczeństwie
  19. Janusz Ewa – edukacja wczesnoszkolna
  20. Jędrysik Joanna – nauczyciel-rehabilitant
  21. Katarzyna Brzezińska – zintegrowana edukacja wczesnoszkolna, koordynator edukacji domowej
  22. Kudła Joanna – integracja sensoryczna
  23. Krzempek-Warzecha Iwona- nauczycielka-rehabilitantka
  24. Koperska Magdalena – nauczyciel wspomagający, matematyka w klasach I- III
  25. Lasiota-Gleń Aleksandra – język francuski
  26. Menżyk Barbara – wychowanie fizyczne
  27. Nowakowska Karolina – zintegrowana edukacja wczesnoszkolna, terapeuta,
  28. Ostrawska- Belter Marta – język angielski
  29. Palasz Sylwia – zintegrowana edukacja wczesnoszkolna, terapeuta
  30. Pastuszka Aleksandra – nauczyciel współorganizujący
  31. Pudełko Michał – historia
  32. Smółka Magdalena – edukacja wczesnoszkolna
  33. Soloch- Kwaśny Barbara – religia
  34. Tomaszek Klaudia – edukacja wczesnoszkolna
  35. Wala Agnieszka – edukacja wczesnoszkolna
  36. Wiśniewski Maciej – wychowanie fizyczne
  37. Wieczorek Sabina – nauczyciel współorganizujący kształcenie
  38. Wróbel Elżbieta – język angielski, język niemiecki
  39. Wojnarowska-Molak Małgorzata – język hiszpański, język francuski

Specjaliści:

  1. Katarzyna Garus – logopeda
  2. Łukasz Kleszcz – pedagog szkolny
  3. Joanna Kudła – terapeuta integracji sensorycznej
  4. Joanna Jędrysik – rehabilitacja, terapeuta integracji sensorycznej
  5. Monika Czech – RUS (rozwijanie umiejętności społecznych),  trener TUS (trening umiejętności społecznych ), Terapeuta ręki, pedagog resocjalizacyjny, pedagog opiekuńczo – wychowawczy
  6. Karolina Matejczyk – psycholog
  7. Iwona Krzempek – Warzecha
  8. Joanna Surowiec – logopeda , psycholog
  9. Anna Dolmierska – Korzus – pedagog

Dyrektor Zespołu Niepublicznych Placówek Edukacyjnych

Elżbieta Oleś – Urdzoń

Magister zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej z technologią informatyczną. Posiada kwalifikację z zakresu terapii pedagogicznej oraz zarządzania oświatą. Od roku 2003 pracownik naukowy Uniwersytetu Śląskiego, a także nauczyciel informatyki, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, języka angielskiego oraz nauczyciel wspomagający w klasach integracyjnych.

Autorka wielu publikacji z dziedziny pedagogiki ogólnej oraz specjalnej, pedagog wyróżniony tytułem innowacyjnego nauczyciela 2005r. Organ prowadzący żłobek, przedszkole oraz szkołę.

Pasja: dzieci oraz nowe wyzwania.


Dyrektor do spraw pedagogicznych, pedagog, terapeuta

Tomasz Surowiec

Absolwent studiów na kierunku pedagogika resocjalizacyjna z elementami profilaktyki oraz studiów pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką. Ukończył studia podyplomowe: Oligofrenopedagogikę oraz Stosowaną Analizę Zachowania (SAZ) Ukończył szkolenia i kursy: Terapii Ręki I i II stopnia, Trening Umiejętności Społecznych, Integracji Międzypółkulowej – Program „Dziecko w równowadze” uzyskując uprawnienia do prowadzenia zajęć, Kurs Metody Johansena IAS – uzyskując tytuł Provider – Terapeuta, uzyskał certyfikat terapeuty Metody Warnkiego (trening słuchowy, wzrokowy i motoryczny) terapeuta behawioralny, surdopedagog, tyflopedagog.

Przez wiele lat pracował w Pszczyńskim Domu Dziecka w Centrum Wsparcia Dziecka i Rodziny „Przystań”, gdzie nabrał przekonania, że praca z dzieckiem opiera się na relacji i wzajemnym szacunku. Ogromną pasją oprócz pedagogiki i psychologii jest gotowanie.


Klaudia Tomaszek

nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

Absolwentka Kolegium Nauczycielskiego w Bielsku Białej, mgr wczesnoszkolnej edukacji zintegrowanej i pedagogiki przedszkolnej. Dodatkowo ukończyła studia podyplomowe z zakresu logopedii z elementami neurologopedii. Ceni sobie zdobywanie nowych doświadczeń. W tym celu aktywnie uczestniczy w szeregu szkoleń, warsztatów oraz kursów m.in.: Trening umiejętności społecznych – Certyfikat ukończenia szkolenia, który jest potwierdzeniem uzyskania podstawowych umiejętności niezbędnych do prowadzenia treningu umiejętności społecznych,Diagnoza osób ze spektrum autyzmu – Profil Psychoedukacyjny PEP-R Schoplera,Lęk – świadomość emocji u dzieci z ASD,Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego,Praca z dzieckiem słabosłyszącym i Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego, Logorytmika – ruch słuch słowo – nabywając wiedzę i umiejętności do prowadzenia zajęć logorytmicznych,Aktywność muzyczno – ruchowa dzieci – na podstawie metody aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss,Dojrzałość emocjonalno-społeczna na fundamencie poczucia bezpieczeństwa,Instrumenty perkusyjne w edukacji muzycznej dziecka,Zabawy muzyczno – ruchowe dla dzieci z zastosowaniem gadżetu: gumy animacyjno-sensorycznej, Bumbumkowe poruszanki oraz Bumbumkowe nauczanki – wieloaspektowe wspieranie rozwoju dzieci poprzez ruch i muzykę.

W swojej pracy stara się dostrzegać indywidualne potrzeby oraz predyspozycje każdego dziecka.


Agnieszka Wadas 

nauczyciel języka hiszpańskiego

Absolwentka iberystyki na Uniwersytecie Wrocławskim, gdzie ukończyła zarówno studia licencjackie, jak i magisterskie. Dodatkowo ukończyła studia podyplomowe na WSB we Wrocławiu na kierunku Zarządzanie w Rozrywce. Swoją edukację rozwijała również za granicą: studiowała w Hiszpanii w ramach programu Erasmus na Uniwersytecie w Walencji, a także uczestniczyła w kursie kina i literatury Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej na Uniwersytecie w Salamance, w ramach programu dla nauczycieli Comenius.

Nauką języka hiszpańskiego zajmuje się od 2007 roku.

Przez kilka lat pracowała także w firmach międzynarodowych głównie jako…trener 🙂 

W swojej pracy nauczycielskiej stawia na kreatywne i inspirujące podejście, łącząc naukę z pasją odkrywania nowych kultur.

Jest autorką książek dla dzieci „LOS TORROS, czyli rodzinka po byku”, w których wprowadza elementy języka hiszpańskiego, inspirując najmłodszych do nauki poprzez zabawę.

Prywatnie miłośniczka koncertów, literatury rozwoju osobistego oraz książek z wątkiem historycznym. W ciągłym ruchu: biega za swoimi dziećmi, biega, bo lubi i goni za marzeniami. 


Magdalena Koperska

nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciel współorganizujący, terapeuta

Doświadczony nauczyciel z 10 – letnim stażem. Absolwentka studiów licencjackich na uniwersytecie Jagiellońskim na kierunku pedagogika resocjalizacyjna oraz studiów magisterskich na Uniwersytecie Śląskim na kierunku socjologia ogólna. Ukończyła studia podyplomowe: pedagogika wczesnoszkolna
i wychowanie przedszkolne, edukacje i rehabilitacje osób z niepełnosprawnością intelektualną – Oligofrenopedagogika, oraz wspieranie rozwoju i edukacja osób ze spektrum autyzmu. Aktualnie studentka na ostatnim roku psychologii o specjalności psychoterapia i kliniczna diagnoza psychologiczna oraz w trakcie zdobywania kwalifikacji do nauczania matematyki w klasach starszych.

Brała m.in. udział w następujących szkoleniach:

  • Bilateralna Integracja – Program szkolny;
  • Terapia Behawioralna w teorii i praktyce;
  • Trening Umiejętności Społecznych;
  • Szkolenie z zakresu ruchu drogowego dla nauczycieli egzaminujących dzieci na kartę rowerową;
  • Szkolenia z metod Krytycznego Myślenia;
  • NVC- porozumienie bez przemocy;
  • Radzenie sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym;
  • Sensoplastyka;
  • Jak skutecznie rozwiązywać konflikty w pracy i w życiu?
  • Praca z klasą zróżnicowaną – wyzwanie i codzienność?
  • Czy wiem, co moje dziecko robi w wirtualnym świecie?
  • Jak skutecznie przeprowadzić innowację wychowawczą?
  • Przedszkolak i uczeń z fas/fasd;
  • Polubić naukę, czyli jak budować pozytywne nastawienie

do własnych możliwości w uczeniu się;

  • Uczeń krzywdzony – jak go rozpoznać i jak mu pomóc;
  • Wspomaganie wychowawczej roli rodziców – pierwotna więź

w rodzinie a rozwój społeczny”

  • Rozpoznawanie mocnych i słabych stron u uczniów;
  • Bezpieczna przestrzeń emocjonalna w szkole. Radzenie sobie z prowokacyjnym zachowaniem uczniów;
  • Psychologia dla nauczycieli – czyli co każdy nauczyciel wiedzieć powinien;

Stale doskonali i poszerza swój warsztat pracy. Interesuje się zagadnieniami związanymi
z psychologią, psychoterapią oraz badaniem procesów zachodzących w społeczeństwie.
Poza tym uwielbia modę, czytanie książek, słuchanie podcastów oraz sport. W szkole zajmuje stanowisko nauczyciela edukacji matematycznej oraz terapeuty.


Magdalena Smółka

nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta SI, terapeuta TUS, nauczyciel współorganizujący.
Absolwentka studiów licencjackich na kierunku: Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna; absolwentka studiów magisterskich na kierunku: Diagnoza, planowanie i prowadzenie terapii integracji sensorycznej w placówkach oświatowych; absolwentka studiów podyplomowych na kierunku: Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera; absolwentka studiów podyplomowych na kierunku: Terapia pedagogiczna i rewalidacja.
Ukończyłam szkolenia i kursy między innymi z:
Zaburzenia integracji sensorycznej – wczesna diagnoza i wsparcie dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym; Autyzm- codzienność; Bajki terapeutyczne i psychoedukacyjne w pracy z dziećmi; Relacje rodzic – nauczyciel/ nauczyciel – rodzic; Jak rozpocząć rok szkolny?;  TUS- sposoby na integrację grupy; Sensoplastyka- trener I stopnia; Lekcja:Enter;  Metoda krytycznego myślenia; NVC- porozumienie bez przemocy.
Stale poszerzam zakres swojej wiedzy i umiejętności.
Swoją pracę wykonuję z wielkim zaangażowaniem. Prowadzę zajęcia różnymi metodami, by zajęcia były ciekawe i atrakcyjne.


Natalia Bedanrek – Zych

nauczyciel języka angielskiego

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, gdzie uzyskała tytuł magistra filologii angielskiej oraz Akademii WSB, gdzie obroniła tytuł magistra zarządzania sprzedażą. Ukończyła również studia podyplomowe na kierunku przygotowanie pedagogiczne w Instytucie Studiów Podyplomowych w Tychach.

Swoją karierę rozpoczęła jako handlowiec w firmie o międzynarodowym zasięgu, jednak dopiero praca nauczyciela przyniosła jej satysfakcję zawodową. Aktywna uczestniczka licznych kursów oraz szkoleń (m.in.: Brain Friendly Teacher, Jak Skutecznie Pracować z Grupą i Klasą, Kartkówka Inaczej). W pracy stawia na kreatywne rozwiązania, ciągły rozwój oraz pozytywną atmosferę, sprzyjającą nauce.


Karolina Nowakowska

nauczyciel zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, provider Neuroflow ATS, certyfikowany trener TUS, terapeuta ologofrenopedaogiczny, terapeuta pedagogiczny

Swoją praktykę zawodową rozpoczęła jako stażysta terapeuty zajęciowego w Ośrodku Terapii Zajęciowej w Pszczynie. Przez dwa lata działała w Środowiskowym Domu Samopomocy ściśle współpracując z wychowankami Zakładu Poprawczego i Schroniska dla Nieletnich w Pszczynie – Łące, dzięki pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie starała się przekazać pozytywne oddziaływania na przyczyny zaburzeń zachowania w procesie socjoterapeutycznym.

W roku 2012 pracowała jako asystent rodziny zastępczej borykającej się z problemami edukacyjnymi dzieci, rozpoczęła również pracę na stanowisku wychowawcy w Centrum Wsparcia Dziecka i Rodziny „Przystań” w Pszczynie, starając się zaspokoić wszystkie istotne potrzeby swoich podopiecznych od najbardziej elementarnych bytowych poczynając na złożonych potrzebach psychicznych kończąc.

Od 2016 roku pracuje jako kurator społeczny przy Sądzie Rejonowym w Pszczynie mając za zadanie niesienie wsparcia, opieki oraz szerokiej pomocy doradczej i socjalnej osobom, które na mocy sądowego orzeczenia zostały powierzone jego pieczy. Są to zarówno osoby dorosłe, jak i niepełnoletnie, które popełniają przestępstwa lub niewłaściwie funkcjonują w społeczeństwie.

Brała m.in. udział w następujących szkoleniach :

  • Trening umiejętności społecznych dla pracowników Środowiskowych Domów Samopomocy
  • Koordynator Rodzinnej Pieczy Zastępczej , dokumentacja, plany pracy z rodziną, oceny okresowe
  • Skuteczna współpraca z rodzicami dzieci z zaburzeniami zachowania
  • Dziecko z autyzmem i Zespołem Aspergera – trudności komunikacyjne czy można ich uniknąć?
  • Szkoła dla Rodziców i Wychowawców stopień I
  • Trening Umiejętności Społecznych
  • Educatio permanet in aeternum – Wychowanie trwa wiecznie.

Anna Dolmierska-Korzus

pedagog, diagnosta, terapeuta pedagogiczny, arteterapeuta, trener zastępowania agresji, trener TUS

Swoje doświadczenie zawodowe rozpoczęła od nauczania technik efektywnej nauki i szybkiego czytania. Kolejno przez 6 lat podejmowała zatrudnienie na stanowisku starszego asystenta rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Miedźnej działając na rzecz poprawy warunków wychowania małoletnich, kształtując kompetencje rodziców oraz podejmując współpracę z instytucjami, placówkami oraz fundacjami, których uwaga skierowana jest na dbałość o dobrostan małoletnich. Równocześnie przez 8 lat podejmowała zatrudnienie jako wychowawca instytucjonalnej pieczy zastępczej w Centrum Wsparcia Dziecka i Rodziny „Ostoja”, gdzie m. in. wypełniała obowiązki prowadzenia oddziaływań wychowawczych, interwencyjnych i terapeutycznych wobec podopiecznych. Od 2022 r. prowadzi zajęcia treningu umiejętności społecznych dla dzieci.

Zaangażowana w wiele akcji wolontaryjnych związanych z niesieniem pomocy dla osób z niepełnosprawnościami, trudnościami materialnymi, życiowymi i bytowymi, w tym szczególnie wobec małoletnich.

Prywatnie miłośniczka zwierząt, wypraw górskich, literatury, podróży i sportu. 


Sylwia Palasz

nauczyciel zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciel współorganizujący, dyplomowany coach, trener myślenia krytycznego poziom 1, TSR 1.

Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Katowicach na kierunku pedagogika w specjalności Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Ukończyła studia podyplomowe w Instytucie Doskonalenia Zawodowego w Katowicach na specjalności – Wspieranie rozwoju i edukacja osób ze spektrum autyzmu. Studia podyplomowe – Akademia Profesjonalnego Coachingu – WSB w Dąbrowie Górniczej. Szkolenie I stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, szkolenie z metody Kids’ Skills, – szkolenie specjalistyczne obejmujące pracę metodami Dam radę! oraz Jestem z Ciebie dumny!, szkolenie Trenera Myślenia Krytycznego poziom 1, szkolenie z NVC.

Ukończyłam kurs Pedagogiki Montessori, kurs Terapii Ręki i Zaburzeń Motoryki Małej I i II stopnia, kurs Treningu Umiejętności Społecznych, kurs Kierownika Wycieczek. Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy, jako nauczyciel przedszkolny, obecnie nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej 1-3. Prowadzę zajęcia „Przyjaciele Zippiego” -międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego.

Jestem osobą wrażliwą i pełną pasji nauczania – kocham to, co robię a to sprawia, że każdy dzień z moimi uczniami jest wyjątkowy. Chętnie łącze różnorodne metody pracy, aby nauczanie było praktyczne, ciekawe. Zwolenniczka pedagogiki Montessori, krytycznego myślenia, porozumienia bez przemocy, komunikacji empatycznej zwanej językiem serca. Uważam, że szkoła powinna obdarzyć dzieci nie tylko wiedzą merytoryczną, ale także niezbędnymi kompetencjami społecznymi, praktycznymi.


Katarzyna Brzezińska

nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, oligofrenopedagog, pracownik socjalny, terapeuta ręki

Absolwenta studiów magisterskich na kierunku praca socjalna i opiekuńczo – wychowawcza na Uniwersytecie Śląskim, studiów licencjackich pedagogika specjalna, specjalność oligofrenopedagogika w Kolegium Nauczycielskim w Bielsku- Białej oraz studiów podyplomowych edukacja zintegrowana z elementami logopedii na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.

W swej pracy wykorzystuję wiedzę zdobytą na kursach i szkoleniach min.: kurs kwalifikacyjny dla oświatowej kadry kierowniczej, nauczanie matematyki metodą Hejneho, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborn, terapia ręki i zaburzeń motoryki małej, Świetlik Ludwik – praca z dzieckiem nieśmiałym, lękowym i zahamowanym emocjonalnie.

Ukończyłam wiele kursów i szkoleń w tematyce przemocy wobec dzieci oraz pracy z osobami doświadczającymi przemocy.

Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując przez wiele lat w Centrum Wsparcia Dziecka i Rodziny „Przystań ” w Pszczynie oraz Szkole Podstawowej na stanowisku pedagoga szkolnego i oligofrenopedagoga.

Moją pasją jest upcykling mebli, ich renowacja i stylizacja oraz szeroko pojęte zajęcia kreatywne związane z recyklingiem rzeczy.

W pracy zawodowej chętnie organizuje warsztaty, zajęcia kreatywne dla dzieci, dzieląc się swoją pasją i zainteresowaniami.


Monika Czech

nauczyciel zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciel wspomagający, terapeuta TUS, terapeuta RUS, pedagog resocjalizacji, terapeuta ręki

Absolwentka studiów na kierunku pedagogika resocjalizacyjna z elementami profilaktyki społecznej oraz studiów pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Ukończyła studia podyplomowe: pedagogika wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne , autyzm i zespół Aspergera całościowe zaburzenie diagnoza i terapia . Certyfikowany terapeuta -Terapii Ręki I i II stopnia, Trening Umiejętności Społecznych, Trening Rozwijania Umiejętności Społecznych , Ruch rozwijający Weroniki Sherborne, Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz, Zaburzenia ze spektrum autyzmu –diagnoza i terapia. Metoda krytycznego myślenia, NVC porozumienie bez przemocy.Budowa trwałych relacji interpersonalnych w zespole oraz efektywna komunikacja i radzenie sobie z stresem w kontaktach z uczniami oraz ich rodzicami. Akademia Równowagi- zarządzanie energią własną nauczycieli, budowanie odporności psychicznej oraz przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu.
Ukończyłam szkolenia: Metoda krytycznego myślenia, NVC porozumienie bez przemocy. Budowa trwałych relacji interpersonalnych w zespole oraz efektywna komunikacja i radzenie sobie z stresem w kontaktach z uczniami oraz ich rodzicami. Akademia Równowagi- zarządzanie energią własną nauczycieli, budowanie odporności psychicznej oraz przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu.


Ewa Czerwionka

nauczyciel zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej

Absolwentka studiów licencjackich na Uniwersytecie Śląskim na kierunku Animacja Społeczno-Kulturalna, oraz studiów magisterskich na kierunku Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne. Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała początkowo jako animator w sali zabaw „Radocha” oraz „Dobrym Starcie”. Uczestniczyła w wielu formach doskonalenia m.in:
– szkolenie: „Rozwijanie kompetencji kluczowych w przedszkolu i szkole”;
– szkolenie: „Pozytywna dyscyplina dla nauczycieli”;
– szkolenie: „Pedagogika Marii Montessori – edukacja i terapia”;
– szkolenie: „Współpraca z rodzicami”;
– szkolenie: „Lapbookowe ABC w klasach 1-3”;
– szkolenie: „Cztery łyki metodyki – o kaligrafii słów kilka”;
– konferencja: „Leon wczesnoszkolni”;
– konferencja: „Powrót do szkoły z Myśleniem Krytycznym”


Judyta Foltyn

nauczyciel matematyki


Absolwent studiów magisterskich w Wyższej Szkole Administracji w Bielsku Białej na kierunku Pedagogika Wczesnoszkolna i Przedszkolna oraz studiów podyplomowych w Instytucie Studiów Podyplomowych w Tychach na kierunku Matematyka.

Uczestniczyła w licznych kursach i szkoleniach m.in. :

  • Kodowanie na matematyce
  • Kongres dla nauczycieli matematyki
  • Bajki matematyczne
  • Magiczna matematyka
  • Innowacyjny nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
  • Lapbookowe ABC w klasach I –III i w przedszkolu
  • Dyskalkulia – neuronalne podłoże, objawy i metody pokonywania problemu wykorzystujące ruch i nowoczesne technologie
  • Myślenie krytyczne w matematyce

Małgorzata Czyżewska

nauczyciel przedmiotów przyrodniczych, techniki i informatyki

Nauczyciel mianowany ubiegający się o stopień nauczyciela dyplomowanego. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując wiele lat w gimnazjum oraz szkole podstawowej. Posiada wykształcenie w dziedzinie nauk przyrodniczych oraz technologii informatycznych. Prowadzi zajęcia z przedmiotów takich jak przyroda, geografia, biologia, technika i informatyka. 

Pracę dydaktyczną wykonuje z wielkim zaangażowaniem i poświęceniem. Zajęcia prowadzi ciekawie, wykorzystuje nowoczesne metody nauczania i technologie informatyczne. Stale doskonali swój warsztat pracy, bierze udział w licznych szkoleniach. 


Ewa Bryndza

nauczyciel fizyki, matematyki

Nauczyciel dyplomowany, magister matematyki, absolwentka Wydziału Matematyki, Fizyki i Chemii Uniwersytetu śląskiego w Katowicach. Ukończyła studia podyplomowe na Akademii Pedagogicznej w Krakowie z zakresu pedagogiki terapeutycznej oraz na Uniwersytecie Śląskim na wydziale Fizyki i Informatyki. Posiada kwalifikacje do nauczania matematyki, fizyki i informatyki. Jest egzaminatorem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej ds. egzaminu ósmoklasisty. Od lat współpracuje z uczelniami wyższymi, prowadząc praktyki dla studentów. Przez cały czas doskonali swój warsztat pracy uczestnicząc w szkoleniach i kursach.


Ewa Janusz

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej z 26 letnim stażem pracy. Ponadto posiadam kwalifikacje do nauczania techniki i informatyki. Ukończyłam studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki, kurs kwalifikacyjny z terapii pedagogicznej oraz certyfikowany kurs TUS.


Anna Broda-Michalska

nauczycielka języka hiszpańskiego i języka polskiego.

Absolwentka Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (specjalność tłumaczeniowa – język hiszpański), Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej (przygotowanie pedagogiczne oraz zarządzanie zasobami ludzkimi ) oraz Instytutu Studiów Podyplomowych w Tychach (podyplomowe studia kwalifikacyjne dla nauczycieli – język polski).

Swoją pracę nauczyciela od lat z powodzeniem łączy z pracą w szeroko pojętym biznesie. Zaczynała od pracy w biurze eksportu na rynek hispanoamerykański, obecnie jest rzeczoznawcą ds. nieruchomości. Lubi wyzwania.

Prywatnie uwielbia podróże, gra na pianinie i śpiewa w amatorskim zespole. Dobrze czuje się w górach i w lesie. Jako mama wspaniałego, niepełnosprawnego chłopca rozumie potrzeby młodych ludzi i ich rodziców. Rozumie ich obawy i  niepokój, każdego dnia wspiera dzieci i młodzież w zdobywaniu pewności siebie i dążeniu do wyznaczonych celów.

Na zajęciach tworzy bezpieczną przestrzeń, w której młodzi mogą swobodnie rozwijać się, bawić oraz nawiązywać nowe relacje. Z radością poznaje nowych uczniów i korzysta z nowych technologii.

Uczestniczka licznych szkoleń i kursów. Między innymi:

  • kurs doskonalący dla nauczycieli języka hiszpańskiego, Malaga, Hiszpania (lipiec 2024),
  • kurs na kierownika wypoczynku (czerwiec 2024),
  • „Młody nauczyciel twórcą nowej rzeczywistości” (wrzesień 2023),
  • kurs doskonalący dla nauczycieli języka hiszpańskiego, Salamanka, Hiszpania (czerwiec 2023),
  • szkolenie dla nauczycieli języka obcego w zakresie przygotowania do matury międzynarodowej, (IB Professional Development, 2015
  • szkolenie na temat inicjatywy Europass, (2014).

Karolina Harazin

nauczyciel wychowania fizycznego

Jestem Absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach na kierunku Wychowanie Fizyczne oraz Aktywność Fizyczna i Żywienie w Zdrowiu Publicznym, gdzie również ukończyłam kurs instruktora pływania. Pracę z dziećmi zaczęłam już na studiach, prowadząc ruchowe zajęcia ogólnorozwojowe dla najmłodszej grupy odbiorców – przedszkolaków. W szkole prowadzę zajęcia z usprawniania ruchowego, kółko kulinarne, lekcje pływania oraz SKS. Każdą wolną chwilę spędzam aktywnie, najczęściej wędrując po górach. Czerpię z życia najwięcej, jak się da i staram się przekazywać tą umiejętność dzieciom.


Aleksandra Pastuszka

Ukończyła studia kulturoznawcze na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach oraz na drugim kierunku- Szkołę Zarządzania Uniwersytetu Śląskiego.

Dodatkowo swoje kompetencje podnosiła kończąc studia podyplomowe z zakresu Pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego oraz studia podyplomowe z zakresu Wspomagania, edukacji i terapii osób z autyzmem w Instytucie Studiów Podyplomowych. Ukończyła kurs II stopnia uprawniający do prowadzenia Terapii Ręki.

Humanistyczna wiedza, która ukształtowała jej osobowość i sposób myślenia o świecie, zawsze determinowały jej życiowe wybory. Do dziś pozwala jej wierzyć, że budowanie relacji i kontaktów społecznych może opierać się jedynie na szacunku i podmiotowym podejściu do człowieka. W swojej pracy wierzy, że jedynie otwartość i szacunek dla ucznia może spowodować jego harmonijny rozwój. Wsparcie i poszanowanie dla odmienności jest jedyną możliwą drogą do osiągnięcia sukcesu i samozadowolenia w pracy nauczyciela.

Prywatnie: żona, mama dwóch nastolatków. Właścicielka cudownego psa myśliwskiego. Miłośniczka triathlonu – z lokalnymi sukcesami:) Fanka neurodydaktyki.


Lasiota-Gleń Aleksandra

nauczyciel języka francuskiego

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, gdzie uzyskała tytuł magistra filologii romańskiej. Ukończyła również studia magisterskie na kierunku politologia i nauki społeczne w Międzynarodowej Szkole Nauk Politycznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

Jako pasjonatka języków obcych nieustannie rozwijała swoje umiejętności zyskując wieloletnie doświadczenie oraz poszerzając swoje kwalifikacje. Ukończyła lektorat języka hiszpańskiego na filologii romańskiej Uniwersytetu Śląskiego i podjęła swoje pierwsze kroki w pracy zawodowej jako przewodnik grupy hiszpańskiej podczas Międzynarodowego Festiwalu Folklorystycznego, a także jako tłumacz języka francuskiego. Kolejną okazją do doskonalenia języka francuskiego i angielskiego była praca we francuskim koncernie międzynarodowym działającym w branży spożywczej. Od 1998 roku pełni funkcję tłumacza przysięgłego języka francuskiego.

Pracowała również jako nauczyciel języka angielskiego w gimnazjum, co pozwoliło na zgromadzenie wiedzy niezbędnej w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz rozbudziło zainteresowanie działalnością edukacyjną. Swoje doświadczenia w tym zakresie kontynuowała jako korepetytor języka francuskiego, co utwierdziło ją w przekonaniu, że wspomaganie rozwoju dzieci przynosi ogromną satysfakcję.

Prywatnie miłośniczka ornitologii, odnajduje spokój uwieczniając w obiektywie aparatu piękno natury. W wolnych chwilach lubi grać na gitarze klasycznej i jeździć na motocyklu.


Patrycja Flisiak

nauczyciel chemii, nauczyciel współorganizujący.

Absolwentka Biotechnologii ze specjalnością Nauki Przyrodnicze na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

Ukończyła studia na Akademii WSB w Cieszynie na kierunku: Przygotowanie pedagogiczne.

Stale doskonali swój warsztat biorąc udział w szkoleniach i webinarach. Dążąc do nieustannego rozwoju rozpoczęła studia na kierunku Edukacja, rewalidacja i wspomaganie osób z autyzmem i zespołem Aspergera w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego.

Praca z dziećmi daje jej wiele satysfakcji i motywuje do ciągłego pogłębiania swoich kwalifikacji. Prowadzi kółka rozwijające zainteresowania przyrodnicze dla dzieci, przekazując im swoją pasję do biologii i chemii.

Na swoim koncie ma również doświadczenia managerskie z uwagi na pełnione w przeszłości obowiązki dyrektora sprzedaży w firmie z branży przemysłowej.


Joanna Surowiec


logopeda, terapeuta SI, oligofrenopedagog, terapeuta TUS

Magister edukacji wczesnoszkolnej i edukacji przedszkolnej, ukończyła również studia podyplomowe z Logopedii z elementami neurologopedii, studia podyplomowe z Integracji Sensorycznej, kurs kwalifikacyjny z Oligofrenopedagogiki. Od wielu lat związana jest z pracą w szkole jako wychowawca, nauczyciel w klasach 1-3 oraz logopeda. Stale doskonali i poszerza swój warsztat pracy. Praca z dziećmi jest dla niej zarówno wyzwaniem jak i przyjemnością, źródłem satysfakcji oraz pozytywnej energii.


Elżbieta Wróbel


nauczyciel języka niemieckiego i angielskiego 

Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego na Wydziale Filologicznym na kierunku Filologia germańska. Ukończona dwukierunkowa specjalność nauczycielska (język niemiecki i język angielski). 

Swoje życie zawodowe związane z językami obcymi rozpoczęła w korporacji, następnie w prywatnej firmie, a ostatecznie w szkole, by móc realizować się zawodowo w nauczaniu języków obcych.  

W NZPE uczy języka niemieckiego i angielskiego. Na lekcjach wykorzystuje różne metody pracy: gry i zabawy językowe, piosenki, prace plastyczne itp. Stawia na miłą i przyjazną atmosferę na lekcjach.


Ewelina Hulbój-Grzybek

nauczyciel języka angielskiego

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego gdzie uzyskała tytuł magistra filologii angielskiej z przygotowaniem pedagogicznym. Przygodę z nauczaniem zaczęła już podczas studiów gdzie pracowała w szkole językowej i przedszkolu. Nauczanie języka angielskiego to jej największa pasja, z wielkim zaangażowaniem przygotowuje materiały i pomoce dydaktyczne, które wykorzystuje w pracy na zajęciach z uczniami. Uczestniczyła w wielu kursach Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Katowicach, m.in.:

  • Angielski w przedszkolu
  • Ideas for using flashcards
  • The art and craft of teaching early communication
  • Nowoczesne metody uwzgledniające neuronaukę w pracy z dziećmi
  • Edukacja XXI wieku

Dołączyła również do autorskiego programu nauki języka angielskiego metodą muzyczno-sensoryczno-ruchową „Musical English.” Praca z nauczyciela sprawia jej ogromną satysfakcję i jest możliwością do nieustannego rozwoju.


Urszula Bołdys

nauczyciel zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej/ pedagog

Jestem absolwentką Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, z tytułem  magistra w zakresie pedagogiki,  studiów podyplomowych z zakresu zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego oraz nauczycielem mianowanym. Doświadczenie zdobywałam w Pszczyńskim Centrum Wsparcia Dziecka i Rodziny „Przystań” oraz Zespole Szkolno –Przedszkolnym w Tychach.

Moim celem jest wszechstronny rozwój moich wychowanków, dlatego nieustannie poszerzam swoją wiedzę i umiejętności poprzez uczestnictwo w licznych szkoleniach i warsztatach.

Jestem przekonana, że każdy człowiek ma w sobie ogromny potencjał, który należy odkrywać i rozwijać. W swojej pracy staram się nie tylko uczyć, ale i inspirować zarówno dzieci, jak i ich rodziców do poszukiwania nowych sposobów na wszechstronny rozwój.

Moją pasją są podróże, muzyka i teatr.


Renata Janik

Ukończone studia:
magisterskie -Terapia pedagogiczna,
podyplomowe –
1.Edukacja, rewalidacja i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem   Aspergera.
2. Oligofrenopedagogika- Edukacja i rewalidacja osób z niepełnosprawnością intelektualną

licencjackie: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.

Najważniejsze szkolenia

  • Terapia ręki.”
  • Trening umiejętności społecznych” szkolenie certyfikowane.
  • „Praca z lękiem, stresem i trudnymi emocjami u dzieci i młodzieży z podstawami socjoterapii”.
  • „Mocne strony autystycznych uczniów -jak je rozpoznać i jak nad nimi pracować?”.
  •  „Dziecko ze spectrum autyzmu, w tym z Zespołem Aspergera w klasie szkolnej”.
  • „Niezbędnik oligofrenopedagogika-jak pracować z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie?”.
  • „Dziecko ze spektrum autyzmu, w tym z Zespołem Aspergera w klasie szkolnej”.
  • „Niepełnosprawność sprzężona-co warto o niej wiedzieć?”.
  • „Trudne zachowania – bunt czy komunikat?”.

Justyna Cyran

nauczyciel języka francuskiego, doradca zawodowy, surdopedagog, oligofrenopedagog, tyflopedagog, terapeuta osób ze spektrum autyzmu

Warsztat pracy nauczyciela – prowadzenie zajęć i kursów z języka francuskiego, nauczyciel z pasją i sercem, który kocha uczyć, doradca zawodowy i edukacyjny. Nauczyciel, który promuje twórczość dzieci i młodzieży, przygotowuje uczniów do szkolnych, wojewódzkich, ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów, pracuje z uczniem, który wymaga wsparcia jak i tym wybitnie uzdolnionym – laureaci na szczeblach szkolnych, wojewódzkich, ogólnopolskich i międzynarodowych.

Warsztat pracy terapeuty – prowadzenie: doradztwa dla potrzebujących uczniów, wspieranie w problemach edukacyjnych, prowadzenie warsztatów arteterapeutycznych, edukowanie rodziców – rozmowy indywidualne z elementami poradnictwa rodzinnego, prowadzenie zajęć z terapii pedagogicznej, prowadzenie terapii surdopedagogicznej, tyflopedagogicznej, praca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu.


Karolina Matejczyk

psycholog, terapeuta TUS, terapeuta integracji sensorycznej I i II stopnia

Nieustannie stara się poszerzać swój warsztat pracy, aby zapewnić jak najbardziej profesjonalną i skuteczną pomoc dziecku oraz rodzinie.
Kwalifikacje zawodowe:
mgr psychologii
mgr pedagogiki resocjalizacyjnej
Terapeuta integracji sensorycznej I i II stopnia
Trener TUS
Terapeuta z zakresu terapii pedagogicznej – praca z dziećmi z trudnościami w nauce
Arteterapeuta
Inne kursy, szkolenia, konferencje:
Terapia neurotaktylna
Trener metod relaksacyjnych dla dzieci
Trener warsztatów dla rodziców rozwodzących się
Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w pracy z grupą
Zaburzenia ze spektrum autyzmu – diagnoza i terapia
II Konferencja „Zdrowie psychiczne – wspólny temat. Zachowania agresywne”
Uzależnienia cyfrowe dzieci i młodzieży. Problem, zapobieganie, wsparcie
Organizacja systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z nowym rozporządzeniem MEN z dn. 09 sierpnia 2017r.
Elementy interwencji w sytuacji kryzysu i kryzysu traumatycznego
Więź jako czynnik chroniący rozwój człowieka
Narkotyki – przemoc. Wzajemne przyczyny i relacje
Magister psychologii o specjalności klinicznej. Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując z dziećmi w placówkach oświatowych ( m.in. w Zespole Szkolno-Przedszkolnym z Oddziałami Integracyjnymi w Brzeszczach oraz Zespole Szkół Specjalnych w Czechowicach-Dziedzicach), Centrum Wsparcia Dziecka i Rodziny „Przystań”. Aktualnie pracuje również w Centrum Kompleksowej Terapii i Diagnozy „Progres” w Oświęcimiu, gdzie prowadzi terapię i diagnozę dzieci. Wspiera także rodziców w napotykanych trudnościach wychowawczych. W swojej pracy bazuje na aktualnych potrzebach rozwojowych dziecka (poznawczych, społeczno-emocjonalnych oraz sensorycznych) oraz na możliwościach rodziny.  Kluczowe w terapii jest dla niej budowanie kontaktu terapeutycznego opartego na zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa. Jak podkreśla, jej doświadczenie wskazuje, że elementy te są podstawą skutecznej terapii. Spotykając się z rodzicami stawia na współpracę – wspólnie z Nimi poszukuje zasobów i najlepszych rozwiązań, które pozwolą pomóc dziecku i całej rodzinie.
W czym może pomóc?
Służy pomocą dzieciom, młodzieży i rodzicom w rozwiązywaniu problemów związanych z rozwojem, edukacją oraz wychowaniem.


Patrycja Englert – Kotzian

nauczyciel języka polskiego, etyki i zajęć wychowania do życia w rodzinie

Absolwentka komparatystyki (literatury porównawczej) i filologii łacińskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz studiów podyplomowych: etyki i filozofii. Posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć wychowania do życia w rodzinie. Ponadto ukończyła kursy kwalifikacyjne uprawniające do prowadzenia biblioteki szkolnej i oligofrenopedagogikę.  Jest czynnym egzaminatorem „Sprawdzianu ósmoklasisty”.  Od kilkunastu lat pracuje przede wszystkim jako polonistka zarówno w szkołach podstawowych, dawnych gimnazjalnych i średnich.  Nauczanie języka ojczystego, „zarażanie” swych podopiecznych miłością do literatury i świata kultury oraz ukazywanie szeroko pojętego humanizmu jest jej celem dydaktycznym.  Nieustannie poszukuje nowych wyzwań i inspiracji, zarówno zawodowych jak i osobistych.  Jej pasją jest joga, taniec oraz działalność w amatorskiej inicjatywie „Teatru po pracy”


Małgorzata Wojnarowska-Molak


nauczyciel języka hiszpańskiego, języka francuskiego

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego gdzie uzyskała tytuł magistra filologii romańskiej, oraz
absolwentka Międzynarodowej Szkoły Nauk Politycznych z tytułem magistra nauk politycznych.
Tłumacz przysięgły języka francuskiego. Ukończyła lektorat języka hiszpańskiego na filologii
romańskiej Uniwersytetu Śląskiego oraz kurs języka hiszpańskiego jako języka obcego na
Uniwersytecie w Valladolid w Hiszpanii. Uzyskała „Diploma básico de español como lengua
extranjera”, nadany przez El Ministro de Educación y Ciencia del Reino de España.
Swoją pracę zawodową rozpoczęła jako tłumacz języka francuskiego w międzynarodowej firmie.
Jednak po latach pracy w firmach produkcyjno-handlowych, odnalazła swoje powołanie do pracy z
Dziećmi.
Ponieważ praca z Dziećmi to wyzwanie, pasja. To umiejętność słuchania i obserwowania. To radość z
dużych i małych kroków jakie Młodzi Ludzie stawiają w swoim rozwoju.
O kilku lat zaangażowana w pracę na rzecz Uczniowskiego Klubu Sportowego Plesbad Pszczyna.
Sama także trenuje i gra w badmintona jako amator.


Iwona Krzempek – Warzecha

fizjoterapeuta, pedagog, osteopata

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach.  Od 18 lat w zawodzie fizjoterapeuty. Doświadczenie zdobywała m.in. w Sanatorium dla dzieci „Stokrotka” w Goczałkowicach-Zdrój, oddziale neurologicznym w Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka
w Katowicach. Od 16 lat prowadzi również własny gabinet rehabilitacji oraz hipoterapię.
Studia podyplomowe:
Pedagogika specjalna „Wczesna interwencja – pomoc dziecku i rodzinie”.
Czteroletnie studia w zakresie osteopatii: OSD (Osteopathie Schule Deutschland)
Dwuletnia osteopatia pediatryczna: OSD (Osteopathie Schule Deutschland).

Najważniejsze ukończone szkolenia:

  • NDT Bobath dla dzieci i dorosłych, NDT Baby i Prechtl;
  • Integracja Sensoryczna I i II stopnia, Sensory Babies, Ocena i usprawnianie funkcji wzrokowych w Integracji Sensorycznej, Diagnoza i terapia SI małego dziecka;
  • Vojta dla dorosłych;
  • Integracja Bilateralna;
  • Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia;
  • PNF rozwijający;
  • Trening Umiejętności Społecznych; Kontakt, komunikacja i zabawa, jako podstawa pracy terapeutycznej z małym dzieckiem ze spektrum autyzmu;
  • Osteopatia w pediatrii, Równoważenie dziecka. Osteopatyczna terapia mózgowego porażenia dziecięcego, Embriologia stosowana w osteopatii, Brzuch, ruch i emocje. Biodynamiczne podejście do narządów wewnętrznych oraz ich funkcji, Biodynamiczne podejście do społecznego układu nerwowego, jego funkcjonowania oraz zaburzeń;
  • Neurorozwojowa ocena oraz terapia dziecka w zakresie odruchów. Fakty i mity.

Joanna Kudła

terapeuta Integracji Sensorycznej (SI) , terapeuta zajęciowy

Od wielu lat pracuje z dziećmi wymagającymi wspierania rozwoju ze względu na różnorodne zaburzenia. Odbyła liczne kursy i szkoleniach a także uczestniczyła
w konferencjach. Prywatnie mama trójki synów. Podczas zajęć stara się pracę terapeutyczną zamienić w dobrą zabawę, tak aby zaangażować nie tylko ciało dziecka ale też jego serce. W pracy kieruje się myślą Konfucjusza: „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi działać – a zrozumiem i rozwinę skrzydła”.


Joanna Jędrysik

terapeuta SI, rehabilitant, terapeuta TUS

Fizjoterapeuta, terapeuta: Integracji Sensomotorycznej, Metody NDT-Bobath, PNF, Kinesio Taping. Absolwentka studiów magisterskich na Wydziale Fizjoterapii Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach. Ukończyła studia w Instytucie Studiów Podyplomowych w Tychach o kierunkach: Przygotowanie pedagogiczne oraz Edukacja elementarna – wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna a w trakcie Pedagogika specjalna – Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Od 20 lat zajmuje się rehabilitacją niemowląt, dzieci i młodzieży. Stale doskonali
i poszerza swój warsztat pracy. Praca z dziećmi jest dla niej zarówno wyzwaniem jak i przyjemnością, źródłem satysfakcji oraz pozytywnej energii.


Łukasz Kleszcz

pedagog szkolny

Absolwent studiów magisterskich na Uniwersytecie Śląskim na kierunku pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką społeczną oraz studiów inżynierskich na Politechnice Częstochowskiej na Wydziale Inżynierii i Ochrony Środowiska. Pracę z dziećmi i młodzieżą rozpoczął w Placówce Opiekuńczo – Wychowawczej w Blachowni, następnie kontynuował pracę wychowawcy w Centrum Wsparcia Dziecka i Rodziny „Przystań” w Pszczynie. Uczestniczył w wielu kursach i szkoleniach o tematyce: praca z grupa metodą społeczności korekcyjnej, trudności dzieci z syndromem RAD, zagrożenia w nowych mediach – profilaktyka zachowań ryzykownych w sieci, przeciwdziałanie przemocy i uzależnieniom u dzieci i młodzieży, profilaktyka uzależnień od substancji psychoaktywnych. Jego ogromną pasją są piesze wycieczki górskie. 


Maciej Wiśniewski

nauczyciel wychowania – fizycznego

Jestem Nauczycielem Wychowania fizycznego od 8 lat. Moje doświadczenie opieram na wiedzy, którą zdobyłem na Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, uzyskując tytuł Magistra, a także w Instytucie Wychowania fizycznego w Raciborzu, o specjalizacji instruktorsko-trenerskiej uzyskując dyplom Licencjata. Każdego dnia staram się przekazywać swoją wiedzę i doświadczenie w sposób interesujący, by zachęcić swoich podopiecznych do zdrowego stylu życia. Zanim rozpocząłem pracę w szkole zostałem instruktorem pływania, a także narciarstwa zjazdowego co kontynuuję do dnia dzisiejszego. Zdobyłem także tytuł instruktora piłki siatkowej i piłki ręcznej- Do swoich osiągnięć mogę zaliczyć prowadzenie sekcji piłki ręcznej POSIR Pszczyna. Każdy z tych zawodów wiążę z moimi zainteresowaniami, w których czuję się dobrze, dlatego chętnie poszerzam swoją wiedzę na tych płaszczyznach.


Katarzyna Garus

logopeda

Absolwentka pedagogicznych studiów magisterskich na KUL oraz studiów podyplomowych na kierunku logopedia z komunikacją alternatywną. Uczestniczka wielu szkoleń i konferencji z zakresu logopedii i pedagogiki, stale poszerza zakres swojej wiedzy i umiejętności. Od wielu lat pracuje z dziećmi z różnymi deficytami. W kręgu szczególnych jej zainteresowań są dzieci z zaburzeniami więzi oraz płodowym zespołem alkoholowym (FAS). W pracy stara się wyzwalać kreatywność dzieci i pobudzać ich wyobraźnię. Prywatnie mama trzech córek i syna, miłośniczka poezji i powieści kryminalnych.


Sabina Wieczorek

nauczyciel pedagog, nauczyciel współorganizujący

Ukończyła Kolegium Nauczycielskie w Bielsku-Białej. Jest absolwentką studiów licencjackich na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie na kierunku pedagogika opiekuńczo-resocjalizacyjna. Ukończyła studia magisterskie w Wyższej Szkole Administracji na kierunku zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Przez ponad 10 lat pracowała jako wychowawca w Świetlicy Socjoterapeutycznej. Stale doskonali swój warsztat pracy biorąc czynny udział w szkoleniach, kursach oraz webinarach. Ukończyła m.in. kurs „Plastyka sensoryczna jako nowoczesna metoda pracy z dzieckiem” , kurs „Wykorzystanie bajki w procesie terapii i edukacji dzieci”, kurs „Nauczyciel wychowawcą – doskonalenie umiejętności wychowawczych” oraz kurs „Terapia ręki”. Uwielbia pracę z dziećmi i młodzieżą. Swój wolny czas spędza z rodziną. Miłośniczka podróżowania i gotowania.


Dominika Chrzan

nauczyciel plastyki

Jestem absolwentką Edukacji Artystycznej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, specjalizacja – grafika.
Prowadzę lekcje plastyki, warsztaty ceramiczne, kreatywne zajęcia świetlicowe, w których, razem z dziećmi odkrywamy świat przez zabawę i sztukę. W naszej pracowni rodzą się nieszablonowe pomysły i niezwykłe realizacje z wykorzystaniem różnych materiałów i technik plastycznych.
Prywatnie zajmuje się projektowaniem i realizacją witraży oraz szkła artystycznego.